Symfonia. Biznes gotowy na zmiany

Jak wspierać kulturę zaangażowania w firmie? 

Pobierz poradnik dla specjalistów HR... i nie tylko

Inne tematy:

Szukaj informacji

Definicja

Enter Interview

Czym jest Enter Interview?

Enter Interview, znane również jako onboarding interview lub interview powitalne, to proces przeprowadzany przez dział HR lub bezpośredniego przełożonego z nowo zatrudnionym pracownikiem. Celem tego procesu jest zapewnienie gładkiego przejścia dla nowego pracownika do organizacji, wyjaśnienie oczekiwań, zasad i procedur, a także odpowiedzenie na wszelkie pytania, które pracownik może mieć na początku swojej kariery w firmie.

Enter Interview może obejmować różne tematy, takie jak:

Orientacja w organizacji: Przedstawienie nowemu pracownikowi struktury organizacji, kultury firmy, zasad i procedur.

Rola i oczekiwania: Wyjaśnienie roli nowego pracownika, oczekiwań wobec niego, celów i jak jego praca wpływa na cele organizacji.

Wsparcie i zasoby: Informowanie pracownika o dostępnych zasobach, takich jak szkolenia, programy rozwoju, wsparcie HR, itp.

Komunikacja i feedback: Ustalenie, jak będzie wyglądać komunikacja z przełożonymi i zespołem, jak często będą przeprowadzane oceny wydajności i jakie są mechanizmy feedbacku.

Odpowiedzi na pytania: Dostarczenie nowemu pracownikowi możliwości zadania pytań i wyjaśnienie wszelkich niejasności.

Enter Interview jest kluczowym elementem procesu onboardingu i ma na celu zapewnienie, że nowi pracownicy czują się mile widziani, zrozumiani i przygotowani do rozpoczęcia swojej pracy. Pomaga to w zwiększeniu zaangażowania, satysfakcji i retencji pracowników.