Symfonia. Biznes gotowy na zmiany

Jak korzystanie z rozwiązań chmurowych pozwala na oszczędności kosztów IT?

Marta Osuch

Marta Osuch

.

Długość czytania:

13 marca 2023

Przechowywanie firmowych danych w chmurze pozwala na dużą oszczędność, która znacząco wpływa na budżet przedsiębiorstwa. Co dokładnie sprawia, że rozwiązania chmurowe umożliwiają zmniejszenie kosztów?

Brak konieczności zakupu kosztownego sprzętu

Jednym z powodów, dla których korzystanie z chmury pozwala na znaczną oszczędność, jest brak potrzeby zakupu dodatkowego sprzętu i inwestowania w drogą infrastrukturę. Do przechowywanych w chmurze danych mają dostęp użytkownicy z dowolnego miejsca, niezależnie od tego, z jakiego korzystają urządzenia. Nowy, zaawansowany sprzęt nie jest więc żadną koniecznością – pliki nie są bowiem gromadzone na dysku żadnego komputera. Do ich przetwarzania i edytowania niezbędny jest jedynie dobry dostęp do Internetu.

Wypróbuj Symfonia eBiuro za darmo!

Masz na to aż 45 dni!

Brak potrzeby inwestowania w drogie oprogramowanie

W przypadku korzystania z usług chmurowych na oszczędność wpływa również brak konieczności inwestowania w drogie serwery czy oprogramowania. Przechowywanie danych w chmurze nigdy nie będzie generowało tak dużych wydatków jak zakup zaawansowanych programów czy utrzymanie kosztownego sprzętu.

Mniejsze zużycie prądu – mniejsze rachunki za energię

Korzystając z rozwiązań chmurowych, organizacja może zaoszczędzić również na rachunkach za energię elektryczną. W wielu przedsiębiorstwach używających chmury pracownicy wykonują swoje obowiązki w trybie zdalnym z dowolnego miejsca – a to wiąże się ze znacznie niższym zużyciem prądu w siedzibie firmy. W związku z mniejszą ilością pracowników stacjonarnych firma może ponadto zaoszczędzić na wynajmie przestrzeni biurowej, decydując się na mniejszy metraż. Obecnie ceny za wynajem przestrzeni biurowej rosną z miesiąca na miesiąc, a serwery zużywają coraz większe ilości prądu. Wdrażając rozwiązania chmurowe, można uniknąć wzrostu tych opłat.

Przeczytaj także: Chmura online a ekologia – dlaczego warto przenieść procesy firmowe do świata online?

Mniej zatrudnionych specjalistów

W związku z przejściem na rozwiązania chmurowe firma najczęściej decyduje się zatrudniać mniejszą ilość pracowników. Nie ma bowiem potrzeby zatrudniania administratorów danych czy doświadczonych ekspertów zajmujących się firmową infrastrukturą.

Skalowalność to oszczędność

Skalowalność, czyli zdolność systemu do spełniania związanych z zasobami wymagań, również pozwala na znaczną oszczędność. Dzięki niej przedsiębiorstwo może dopasowywać dostępne zasoby oraz usługi do specyfikacji i aktualnych potrzeb. To z kolei sprawia, że firma ponosi koszty jedynie za zużyte zasoby.

Korzystanie z usług chmurowych wiąże się z wieloma zaletami. Oprócz znacznej redukcji firmowych kosztów pozwala ona również na optymalizację firmowych procesów i przyspieszenie pracy wielu firmowych działów. Dzięki temu chmura ma także wpływ na wydajność pracy, ułatwiając pracownikom tworzenie, edytowanie czy udostępnianie plików. Jeśli szukasz sposobu na usprawnienie swojego biznesu, system Symfonia ERP znacząco wpłynie na komfort zarządzania zasobami!

Przeczytaj także: Co to jest chmura technologiczna? To musisz wiedzieć!

Przeglądaj tematy tego artykułu:

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *