Popularne artykuły

Polecamy:

Finanse i księgowość

ERP

HR

Kadry i Płace

Biura rachunkowe

E-booki

KSeF
Zobacz porady dopasowane do Twojej działalności

Małe firmy

Średnie firmy

Biura rachunkowe
Najnowsze artykuły
Cyfryzacja produkcji: wykorzystanie systemów ERP do cyfrowej transformacji przedsiębiorstwa [Podcast]
Cyfryzacja produkcji: wykorzystanie systemów ERP do cyfrowej transformacji przedsiębiorstwa
Jak zmienił się rynek pracy w ciągu dziesięciu lat? [RAPORT]
Dziesięć lat w świecie szybko rozwijających się technologii to cała epoka. Doskonale to widać właśnie na rynku pracy i codzienności specjalistek oraz specjalistów związanych zawodowo z kadrami i HR. O ile w kwestii zmian w prawie, podatkach, ubezpieczeniach jeszcze jesteśmy w stanie nadgonić niektóre tematy, to już ewolucja rynku pracy w stronę tzw. rynku pracownika stanowi ogromne wyzwanie.
Sankcje karne w PPK – czego unikać?
Sankcje i kary za nieprawidłowości w obsłudze PPK wywołują wiele emocji i nieporozumień. Niektóre z nich mogą być jednak wyjątkowo dotkliwe. Czy rzeczywiście zabronione i karane jest nakłanianie pracowników do rezygnacji z udziału w PPK? Rozwiewamy mity na temat sankcji w PPK i wskazujemy, na jakie aspekty pracodawcy powinni rzeczywiście uważać.
Siedem istotnych aspektów deklaracji PIT-11
Jeszcze tylko kilka dni zostało pracodawcom na przekazanie fiskusowi informacji o dochodach wypłacanych pracownikom w 2019 r. Taką informację należy przekazać wyłącznie na formularzu PIT-11 w wersji 25. O czym jeszcze należy pamiętać przy wystawianiu i wysyłaniu formularzy PIT?
Nowy pracownik a PPK
Zatrudnianie nowego pracownika w firmie wiąże się z kilkoma obowiązkami dotyczącymi PPK. Dotyczy to zarówno pracodawcy, jak i samego pracownika. Dowiedz się, co musi zrobić pracownik, a co pracodawca w takiej sytuacji.
Zawieranie umów w ramach PPK – jak robić to prawidłowo?
W ramach PPK zawierane są dwie umowy: umowa o zarządzanie PPK (zawierana między pracodawcą a instytucją finansową) oraz umowa o prowadzenie PPK (zawierana między uczestnikiem PPK, w imieniu którego działa pracodawca, a instytucją finansową). Projekty obydwu powyższych wzorów umów, każdego z usługodawców PPK, są dostępne na portalu www.mojeppk.pl. Pracodawca nie musi samodzielnie przygotowywać tych umów.
Jak komunikować PPK w firmie?
Kluczem do sukcesu PPK jest odpowiednia komunikacja. Dlatego też istotną kwestią jest dobre jej zaplanowanie, w tym w szczególności podjęcie decyzji o tym, w jaki sposób i przez kogo będzie ona prowadzona. Każdy pracodawca posiada swoją specyfikę, co oznacza, że w jednym podmiocie sprawdzą się bezpośrednie spotkania informacyjne z pracownikami, a w innej firmie najlepszym rozwiązaniem będzie forma elektroniczna lub pisana.
W Nowym Roku zadbam o siebie! Czyli postanowienia, które dodadzą Ci skrzydeł
Oczekiwanie na Nowy Rok, to zdecydowanie czas magiczny – możemy sprawić sobie nowy, piękny zeszyt, o jakim zawsze marzyliśmy i zacząć pieczołowicie zapisywać w nim cele, które jak wierzymy, w równie magiczny sposób odmienią nasze życie. Tymczasem, w miarę gdy kartka zapełnia się nowymi punktami, wokół sypią się iskry naszego zapału: przeczytam 20 książek, dostanę awans, zacznę ćwiczyć jogę.
Jak w trzech krokach przygotować administracyjnie firmę do PPK?
Obsługa PPK w każdej organizacji wymaga odpowiedniego przygotowania struktur administracyjnych. Aby sprawnie zarządzać zapisami, obsługą wniosków oraz pełnym dostosowaniem procedur kadrowych i płacowych jest odpowiednie zaplanowanie i przygotowanie kluczowych w tym procesie osób i procesów.
Rejestr BDO – kto, kiedy i na jakich zasadach ma obowiązek rejestracji w systemie?
Koniec roku uzmysłowił wielu przedsiębiorcom konieczność rejestracji bądź aktualizacji danych w bazie danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (BDO). Mimo że rejestr podmiotów wprowadzających produkty i gospodarujących odpadami został wprowadzony już w styczniu 2018 r., to na przedsiębiorców padł blady strach. Prawdopodobnie dlatego, że już od 1 stycznia 2020 r. planowane jest uruchomienie kolejnych modułów systemu BDO. A brak odpowiednich wpisów do rejestru może słono kosztować – kary za niedopełnienie obowiązków mogą sięgać nawet miliona zł!
Jak optymalnie przejść przez proces wyboru usługodawcy PPK?
Zgodnie z przepisami, PPK mogą oferować wyłącznie podmioty umieszczone w ewidencji PPK. Są to tzw. instytucje finansowe.
Jak wybrać narzędzia wspierające proekologiczną postawę firmy?
Głównym zadaniem rozwiązań IT jest wspieranie działalności przedsiębiorstw w różnych obszarach, przede wszystkim dla zachowania przewagi konkurencyjnej poprzez osiągnięcie jak najlepszych wyników. Nowoczesne technologie przynoszą jednak korzyści nie tylko w wymiarze biznesowym – firma, która optymalizuje zużycie zasobów, działa bardziej ekologicznie, co może wykorzystać do budowania swojego wizerunku.
Drukuj mniej, by więcej oszczędzać
Jeśli firma zabiega o środowisko naturalne i chce wokół tej misji budować swój wizerunek, jednym ze środków realizacji celu jest ograniczenie drukowania.
Wyższy poziom biznesu i korzyści dla środowiska naturalnego dzięki chmurze
Chmura wspiera rozwój firm poprzez lepszą dostępność danych, aplikacji i procesów biznesowych, możliwość pracy online oraz redukcję wydatków na IT. Oprócz tych wartości, które odnoszą się bezpośrednio do finansów i efektywności pracy, jest też pozytywny wpływ chmury na środowisko.
Sześć prostych metod na oszczędzanie energii w firmie
Energia elektryczna może stanowić od 4 do nawet 40% udziału w ogólnych kosztach przedsiębiorstwa. Co można zrobić, by obniżyć koszty jej zużycia? Jest kilka sposobów, które nawet nie wiążą się z wydatkami lub wymagają tylko niewielkich nakładów.
Eksperci Symfonii

Bogdan Zatorski

Tomasz Mamys

Cezary Karolczyk
Słownik Symfonii
Prowadzenie firmy może być pełne wyzwań, a jednym z nich jest fachowy żargon, który trzeba rozumieć. Nasz słownik wyjaśnia pojęcia w prostych słowach – od A do Z.
Wyświetl słownik