Symfonia. Biznes gotowy na zmiany

Nie tylko Różowy Październik i Movember – jak promować profilaktykę zdrowotną wśród pracowników?

Marta Osuch

Marta Osuch

.

Długość czytania:

17 grudnia 2022

Różowy Październik i Movember to najbardziej znane akcje profilaktyczne organizowane w polskich firmach. Oprócz nich istnieje jednak wiele innych sposobów promowania profilaktyki zdrowotnej. W jaki sposób zachęcać pracowników do dbania o zdrowie i wykonywania regularnych badań?

Różowy Październik – profilaktyka nowotworu piersi

Różowy Październik to znana wszystkim międzynarodowa kampania promująca profilaktykę raka piersi. Październik jest miesiącem świadomości tej choroby, a jej symbol stanowi różowa wstążka. To właśnie z tej okazji w tym miesiącu wiele polskich firm angażuje się w akcję, promując profilaktykę wśród swoich pracownic oraz pracowników. Akcja ma na celu:

  • szerzenie świadomości na temat nowotworu piersi;
  • przypomnienie o regularnym wykonywaniu badań i samobadaniu;
  • wzrost wiedzy dot. diagnostyki oraz leczenia raka piersi.

W związku z akcją Różowy Październik wiele firm we współpracy z ośrodkami zdrowia zapewnia swoim pracownicom pakiet bezpłatnych badań piersi. Na korytarzach w biurach leżą także broszurki z najważniejszymi informacjami dot. choroby oraz jej profilaktyki.
W niektórych przedsiębiorstwach organizowane są ponadto szkolenia dla kobiet i spotkania ze specjalistami.

Przeczytaj także: HR jako doradca dla biznesu i pulsometr firmy, czyli nowa rola działów HR

Movember – promocja profilaktyki wśród mężczyzn

W ramach innej akcji – Movember – w listopadzie promowana jest profilaktyka raka jąder i prostaty wśród mężczyzn. Podobnie jak w przypadku Różowego Października, jej celem jest zwiększanie świadomości w zakresie tych najczęstszych nowotworów i propagowanie dbania o zdrowie. Symbol Międzynarodowego Miesiąca Walki z Męskim Rakiem to wąs – mężczyźni zapuszczają go przez cały miesiąc, aby zachęcać do dyskusji na temat zdrowia. Jest to także symbol solidarności z chorymi. Movember ma przekonać mężczyzn do samobadania i regularnego wykonywania niezbędnych badań. W ramach akcji mogą oni wykonać w konkretnych placówkach bezpłatne badania profilaktyczne.

Symfonia HR

Wszystkie procesy HR w jednym systemie

Profilaktyka zdrowotna – jak promować ją wśród pracowników?

Movember i Różowy Październik to akcje, które zdecydowanie warto przeprowadzać co roku w każdej firmie. Istotne jest również promowanie profilaktyki zdrowotnej w pozostałych miesiącach. Praktyki te powinny obejmować zachętę do regularnego poddawania się badaniom profilaktycznym i szerzenie wiedzy na temat najpopularniejszych schorzeń oraz ich diagnostyki. Cenionym przez pracowników rozwiązaniem jest możliwość bezpłatnego wykonania podstawowych badań, np. poziomu cholesterolu, cukru czy ciśnienia krwi. W jaki jeszcze sposób firmy mogą szerzyć profilaktykę zdrowotną wśród pracowników? Oto kilka sposobów:

  • szkolenia i materiały edukacyjne – webinary, warsztaty, broszurki;
  • zniżki na badania profilaktyczne;
  • pakiety opieki zdrowotnej w ramach benefitów pracowniczych;
  • propagowanie aktywności fizycznej w miejscu pracy – benefity w postaci kart sportowych, przerwy w pracy na wspólną jogę itp.;
  • promowanie profilaktyki zdrowia psychicznego – np. psychoterapia jako jeden z benefitów pracowniczych;
  • dostęp do zdrowych posiłków w firmowych stołówkach.

Tego rodzaju działania podejmowane wobec pracowników mają na celu wzmacnianie ich zdrowia i zachęcanie ich profilaktyki.

Przeglądaj tematy tego artykułu:

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *