Symfonia. Biznes gotowy na zmiany

4 narzędzia, które ułatwiają pracę handlowca w terenie

Marta Osuch

Marta Osuch

.

Długość czytania:

10 lutego 2023

Handlowcy, aby działać skutecznie, potrzebują nie tylko indywidualnych predyspozycji, doskonałej wiedzy produktowej i umiejętności negocjacyjnych, ale też profesjonalnych narzędzi, dzięki którym organizacja ich codziennych zajęć będzie łatwiejsza. Poniżej lista 6 szczególnie pomocnych rozwiązań.

Mobilne oprogramowania CRM dla handlowca

Zarządzanie relacjami z klientami to jeden z głównych aspektów pracy każdego handlowca. O ile jeszcze kilka, kilkanaście lat temu podstawowym narzędziem pracy handlowca był notes z listą kontaktów, o tyle teraz możliwości są już znacznie większe. Trudno wyobrazić sobie współczesnego handlowca, który nie miałby do dyspozycji wygodnej w użyciu i wypełnionej przydatnymi funkcjonalnościami aplikacji CRM. Jakie zadania można realizować za ich pośrednictwem? Jest ich sporo, a wśród najważniejszych należałoby wymienić prowadzenia kalendarza zadań i spotkań, kategoryzowanie zadań, tworzenie i aktualizacja listy kontaktów, możliwość wykonywania połączeń telefonicznych oraz wysyłania e-maili i wiadomości tekstowych do kontrahentów czy sporządzanie listy transakcji.

Symfonia ERP Handel

Do zarządzania sprzedażą, zakupami i magazynami

Narzędzia służące do pozyskiwania leadów ze stron internetowych

Zwiększanie bazy klientów jest jednym z podstawowych zadań handlowców. Narzędziem wspierającym ich w tych działaniach mogą być specjalne oprogramowania, które służą do pozyskiwania leadów ze stron internetowych. Jaka jest zasada ich funkcjonowania? W największym skrócie chodzi o to, by bardzo szczegółowo sprawdzać kto i kiedy odwiedzał stronę internetową i czego szukał. Na podstawie takich informacji można przygotować bardziej spersonalizowaną ofertę dla potencjalnych odbiorców i zachęcić ich do pozostawienia do siebie kontaktu.

Aplikacje do analizy i monitoringu ofert sprzedażowych

Informacje na temat tego, jak potencjalni kontrahenci zareagowali na ofertę przesłaną przez handlowca, są dla niego bardzo cenne i istotne. Dlaczego? Bo pozwala mu to przygotować propozycje „skrojone na miarę” oczekiwań konkretnych firm. Za pośrednictwem aplikacji tego rodzaju można m.in dowiedzieć się, czy oferta przesłana do danego klienta została przez niego odczytana, co go zainteresowało, a co wzbudziło w nim wątpliwości. Te narzędzia umożliwiają również szybkie sporządzenie raportów i statystyk pomocnych w zrozumieniu działań zespołu sprzedażowego.

Przeczytaj także: 3 błędy popełniane przy wprowadzaniu kolektorów danych do magazynów

Platformy do elektronicznego podpisywania dokumentów

Pozyskanie zainteresowania potencjalnego kontrahenta i przekonanie go do wyboru konkretnej oferty to podstawa w pracy każdego handlowca, ale trzeba pamiętać, że przypieczętowaniem każdej transakcji jest podpisanie stosownych dokumentów. Z obiegiem tychże, szczególnie w przypadku handlowców dużo i często podróżujących, bywa różnie. Aby uniknąć kłopotów związanych ze zniszczeniem, zagubieniem czy też nie dostarczeniem na czas wymaganej dokumentacji, warto korzystać z narzędzi dających dostęp do niej wszystkim zainteresowanym stronom za pośrednictwem specjalnej platformy internetowej. Korzystając z tego rodzaju programów, można mieć wgląd do określonych dokumentów w dowolnym miejscu i czasie a także złożyć na nich ważny i legalny podpis elektroniczny.

To tylko kilka przykładów narzędzi dla handlowca, które mogą uczynić ich pracę bardziej efektywną, łatwiejszą i przyjemniejszą. Warto poszukiwać najbardziej optymalnych dla siebie rozwiązań, bo wygospodarowany dzięki nim czas można wykorzystać na rozbudowywanie bazy klientów i inne działania zmierzające do zwiększenia sprzedaży.

Przeglądaj tematy tego artykułu:

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *