Symfonia. Biznes gotowy na zmiany

Top 6 ulubionych funkcji programów SFA (sales force automation), przydatnych dla reprezentanta handlowego

Marta Osuch

Marta Osuch

.

Długość czytania:

26 lutego 2023

Programy SFA (Sales Force Automation) mają na celu automatyzację działań sprzedażowych, które wcześniej wykonywane były ręcznie. Dzięki temu możliwe jest znaczące usprawnienie sprzedaży, realizacji zamówień oraz samej obsługi klienta. To bez wątpienia jedno z niezbędnych narzędzi pracy każdego przedstawiciela handlowego. Które funkcje programów okazują się najbardziej przydatne podczas codziennych działań z klientami?

Obsługa klienta

Jedną z najważniejszych funkcji programów SFA jest Obsługa klienta. Umożliwia ona pomoc w przypadku ewentualnych problemów lub wątpliwości klientów – wystarczy kilka kliknięć, aby przedstawiciel przesłał pytanie do osób zajmujących się danymi sprawami. Wówczas klient otrzymuje szybką odpowiedź i ma poczucie, że reprezentant handlowy o niego dba. Sam przedstawiciel nie głowi się z kolei nad problemem, który nie jest związany z jego pracą, i może skupić się na kolejnych obowiązkach.

Symfonia ERP Handel

Do zarządzania sprzedażą, zakupami i magazynami

Kontrola zaległości finansowych klientów

Programy SFA pozwalają również na sprawdzanie zaległości finansowych kontrahentów. Funkcja ta znacząco ułatwia przedstawicielom handlowym pracę, pomaga w doborze pytań
i oszczędza czas – najważniejsze informacje dot. salda czy statusu limitu kupieckiego można bowiem poznać jeszcze przed rozmową z klientem.

Zamówienia – towary i materiały

Kolejną ciekawą funkcją dostępną w programach SFA jest ta związana z zamówieniami. Znacząco usprawnia ona pracę reprezentanta handlowego, np. na etapie zamawiania produktów, sprawdzania ich dostępności czy zgłaszania zapotrzebowania na konkretny towar. Dzięki modułowi dot. towarów i materiałów przedstawiciel może m.in. z łatwością zamówić duże ilości materiałów promocyjnych dla swojego klienta.

Komunikacja w firmie

Programy SFA ułatwiają również komunikację wewnętrzną w przedsiębiorstwie. Korzystając z dostępnego czatu, pracownicy mogą porozumiewać się między sobą. Jeżeli więc reprezentant handlowy znajduje się w danym momencie poza firmą, inny członek teamu lub manager może z łatwością się z nim skontaktować.

Przeczytaj także: 4 narzędzia, które ułatwiają pracę handlowca w terenie

Elementy CRM

Jedną z istotnych części programu SFA są elementy CRM, wspierające procesy na linii firma-klient. To doskonałe źródło najważniejszych informacji o klientach przedsiębiorstwa – przedstawiciel handlowy może więc z łatwością sprawdzić konkretne warunki współpracy, historię zamówień, wystawione faktury czy udział w programach lojalnościowych. Dzięki takiej wiedzy reprezentant handlowy może poprawić jakość współpracy z klientem i zwiększyć efektywność swojej pracy.

Kalendarz spotkań

Inną przydatną opcją programów SFA jest także dostęp do kalendarza spotkań. Dzięki niemu przedstawiciel handlowy może planować i kontrolować spotkania z kontrahentami czy określać kolejne cele sprzedażowe związane z danym klientem. Kalendarz bez wątpienia usprawnia codzienną pracę i ułatwia jej organizację.

Przeczytaj także: Czy system ERP może przyśpieszyć realizację zamówień online?

Przeglądaj tematy tego artykułu:

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *