Symfonia. Biznes gotowy na zmiany

Jak przyciągnąć klienta do biura rachunkowego?

Piotr Kowalski

Piotr Kowalski

Ekspert w Symfonii

Długość czytania:

14 października 2023

Wybór biura rachunkowego to dla wielu przedsiębiorców niezwykle istotna sprawa.
W jaki sposób przyciągnąć do swojego biura kolejnych klientów i zachęcić ich do dłuższej współpracy?

 

Elektroniczny obieg dokumentów

Papierowa dokumentacja dla wielu księgowych jest już przeszłością. Przejście na elektroniczny obieg dokumentów nie tylko znacząco zmniejsza ilość błędów w dokumentacji, ale i przyspiesza wiele procesów księgowych. To z kolei wiąże się z korzyściami zarówno dla klientów, jak i dla samego biura. Rezygnacja z papieru w codziennej pracy biura to także potwierdzenie społecznej odpowiedzialności. Poszukując biura rachunkowego, wielu klientów sprawdza, czy dane miejsce oferuje elektroniczny obieg dokumentacji.

 

Nowoczesne narzędzia do komunikacji

Coraz więcej nowych biur rachunkowych oferuje księgowość zdalną oraz komunikację online – i to właśnie te biura cieszą się największym zainteresowaniem przedsiębiorców. Możliwość sprawnego kontaktowania się z księgowym przy użyciu maila czy nowoczesnych komunikatorów – np. WhatsApp czy Messenger – to bardzo duży atut, który pozwala wyróżnić się na tle konkurencji. Komunikacja z biurem rachunkowym w formie online jest nie tylko szybsza, ale i wygodniejsza dla obydwu stron.

Bezpieczeństwo dokumentacji w biurze rachunkowym

Ważny aspekt, który znacząco ułatwia biurom rachunkowym pozyskiwanie nowych klientów, stanowi również bezpieczeństwo firmowej dokumentacji. Dobre biuro gwarantuje bowiem maksymalnie skuteczną ochronę wszelkich przechowywanych danych. Rozwiązaniem, które pozwoli przyciągnąć klientów, jest m.in. korzystanie z elektronicznej chmury. Przechowywane w niej dokumenty są szyfrowane i zabezpieczone przed zagubieniem lub zniszczeniem, a dostęp do nich mają jedynie uprawnione osoby. Ryzyko, że firmowe dane wpadną w niepowołane ręce, znacząco się zmniejsza, a klient może być dzięki temu znacznie spokojniejszy.

Przewodnik po KSeF dla biur rachunkowych

Pobierz bezpłatny poradnik o KSeF dla biur rachunkowych

Potwierdzenie kwalifikacji

Klienci poszukują biur rachunkowych, których pracownicy mogą się pochwalić wysokimi kwalifikacjami i doświadczeniem. Warto więc umożliwić im dostęp do wszelkich posiadanych certyfikatów – stanowią one dla przedsiębiorcy potwierdzenie, że księgowość jego firmy będzie zarządzana przez profesjonalistów. Certyfikaty można umieścić nie tylko w siedzibie biura, ale również na jego stronie internetowej. Wówczas każdy zainteresowany ofertą przedsiębiorca będzie miał szansę zapoznać się z sukcesami i kwalifikacjami zatrudnionych w danym miejscu osób.

Szeroki zakres usług biura rachunkowego

Przedsiębiorcom zależy na tym, aby współpraca z biurem rachunkowym nie opierała się wyłącznie na zarządzaniu firmową dokumentacją. Istotna jest dla nich także możliwość uzyskania cennych wskazówek dotyczących biznesu – nie tylko ze strony księgowego, ale i radcy prawnego czy doradcy podatkowego. Jeśli więc istnieje możliwość rozszerzenia działalności o dodatkowe usługi, z pewnością biurem zainteresuje się więcej klientów.

Przeczytaj także: Błędy biura rachunkowego (symfonia.pl)

Chcąc przyciągnąć do biura rachunkowego jak najwięcej klientów, warto postawić na marketing internetowy. Strona internetowa, blog pełen merytorycznych treści z zakresu rachunkowości, regularna aktywność w mediach społecznościowych… – w połączeniu z powyższymi wskazówkami wszystko to jest w stanie znacząco zwiększyć liczbę owocnych współprac z przedsiębiorcami!

Przeglądaj tematy tego artykułu:

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *