Długość czytania:
Praca w chmurze wiąże się z wieloma korzyściami dla księgowych i całych biur rachunkowych. Nie bez powodu z roku na rok z rozwiązań chmurowych korzysta coraz więcej polskich przedsiębiorstw. Księgowość w chmurze pozwala na szybki, bieżący dostęp do wszelkich danych, bez względu na miejsce czy porę. To także szansa dla biura rachunkowego na wyróżnienie się na tle konkurencji oraz gwarancja bezpieczeństwa gromadzonych danych. Podczas jej wdrażania firmy popełniają jednak często pewne błędy, przez które nie jest możliwe wykorzystanie potencjału nowego rozwiązania. O jakich błędach dokładnie mowa?
Brak planu wdrożenia
Jednym z najczęściej popełnianych przez firmy błędów przy wdrażaniu księgowości w chmurze jest brak konkretnego planu. Może on skutkować znacznym wydłużeniem implementacji nowych rozwiązań i skomplikować cały proces. To niezwykle ważne, aby przedsiębiorstwo opracowało wraz z dostawcą usługi chmurowej dokładny plan obejmujący poszczególne etapy wdrożenia, funkcje biorących udział w projekcie osób oraz konkretne terminy wdrożenia. Dzięki takiemu harmonogramowi prace przebiegną znacznie sprawniej.
Wybór niewłaściwego rozwiązania chmurowego
Kolejnym błędem, który często ma miejsce podczas wdrażania księgowości w chmurze, jest wybór niewłaściwego rozwiązania. Nie wszystkie chmury współpracują z wszystkimi programami dla księgowych w chmurze. Zanim dojdzie do wdrożenia, warto więc przeprowadzić dobry research. Nowoczesne systemy to gwarancja sprawnej pracy, optymalizacji procesów księgowych oraz wielu nowych możliwości. Symfonia ERP w chmurze obejmuje nie tylko przestrzeń chmurową dla firm, ale i bazy danych, skuteczne zabezpieczenia oraz wsparcie ekspertów na każdym etapie. Dzięki temu firma może skupić się konkretnie na prowadzonym biznesie oraz kolejnych celach.
Brak testów systemu
Wdrażając księgowość w chmurze, firmy często zapominają także o wcześniejszych testach systemu. To bardzo istotny element wprowadzania w przedsiębiorstwie wszelkiego rodzaju nowych rozwiązań. Zanim dojdzie do uruchomienia konkretnego rozwiązania chmurowego lub oprogramowania ERP, niezbędne jest przeprowadzenie kompleksowych testów. Mają one na celu wykrycie ewentualnych nieprawidłowości i wprowadzenie pracowników do obsługi nowych rozwiązań.
Przeczytaj także: Księgowość w jednoosobowej działalności gospodarczej (symfonia.pl)
Brak uwzględnienia wprowadzanych zmian w firmowych procesach
Kolejnym błędem, który jest niezwykle często popełniany przy implementacji księgowości
w chmurze jest fakt, że firmy nie biorą pod uwagę zmian w biznesowych procesach. Jeśli pracownicy nie zostaną odpowiednio poinformowani o wdrażanych w przedsiębiorstwie aktualizacjach, nowe rozwiązanie może nie zostać w pełni wykorzystane – a przecież wprowadza się je w firmie po to, aby zoptymalizowało wiele procesów. Kluczowe jest zatem uwzględnianie w nich wszelkich nowych rozwiązań, m.in. poprzez opracowanie konkretnej strategii wdrażania.
Symfonia HR
Wszystkie procesy HR w jednym systemie
Przeglądaj tematy tego artykułu:
Rekomendowany kolejny artykuł:
0 komentarzy