Symfonia. Biznes gotowy na zmiany

Biura rachunkowe w chmurze

Piotr Kowalski

Piotr Kowalski

Ekspert w Symfonii

Długość czytania:

25 kwietnia 2024

Polskie biura rachunkowe coraz częściej przechodzą na rozwiązania chmurowe – i wcale nas to nie dziwi. To sposób na znaczną oszczędność czasu, poprawę efektywności i zwiększenie bezpieczeństwa danych. Na czym polega rachunkowość w chmurze i z jakimi wiąże się korzyściami? Jakie oprogramowanie dla biur rachunkowych online wybrać? Przeczytaj ten poradnik i poznaj odpowiedzi na te i inne pytania!

Spis treści:

Na czym polega rachunkowość w chmurze?

Rachunkowość to dziedzina zajmująca się księgowością, kalkulacją kosztów oraz sprawozdawczością finansową. Zasady jej prowadzenia zostały określone w ustawie o rachunkowości. Pojęcie ma charakter bardzo szeroki, stąd też niekiedy dzieli się ją na:

  • rachunkowość finansową, która informuje o finansowo-majątkowym stanie firmy oraz jej wyniku finansowym;
  • rachunkowość podatkową, informującą o zobowiązaniach podatkowych przedsiębiorstwa;
  • rachunkowość zarządczą, która informuje o skuteczności i efektywności działania firmy.

W przypadku rozwiązania chmurowego wszelkie dokumenty dotyczące kwestii finansowych firmy zostają przeniesione do chmury. To z kolei oznacza, że dostęp do niezbędnych danych jest możliwy z każdego miejsca i o każdej porze – niezbędne jest tylko urządzenie z internetowym połączeniem oraz znajomość hasła i loginu użytkownika. Programy do rachunkowości i księgowości w chmurze są łatwe w obsłudze i aktualizują się w sposób automatyczny. To z kolei daje pewność, że dokumentacja zarządzana jest według aktualnych przepisów.
 

Czym jest biuro rachunkowe online?

Popularność rozwiązań cyfrowych sprawia, że wiele firm zmienia dotychczasowy model biznesowy i przenosi swoją działalność także do internetu. Ten trend starają się wykorzystać także podmioty świadczące usługi z zakresu księgowości. Biuro rachunkowe online to dobry sposób, by szybko zwiększyć bazę klientów, a także urozmaicić swoją ofertę. Firmy współpracujące w takim modelu mogą liczyć na wsparcie ekspertów z zakresu księgowości, a także zoptymalizować wydatki związane z prowadzeniem ksiąg rachunkowych, rozliczaniem podatków czy przygotowywaniem analiz finansowych.

 

Biuro rachunkowe w chmurze – główne korzyści

Przeniesienie biura rachunkowego do chmury niesie za sobą szereg korzyści zarówno dla samego biura, jak i dla jego klientów. Przykładowo, Symfonia ERP w chmurze umożliwia optymalizację wielu firmowych procesów oraz zwiększenie wydajności i efektywności działań. To także sposób na oszczędność kosztów oraz czasu, który pracownicy biura mogą poświęcić na realizację kluczowych obowiązków. Dzięki rozwiązaniom chmurowym niemal do zera spada również ryzyko uszkodzenia i zagubienia dokumentów czy błędów w ich treści. Wszelkie dane przechowywane są na serwerach dostawców, a ponadto – skutecznie chronione dzięki certyfikatom zapewniającym najwyższe standardy bezpieczeństwa. Co więcej, oprogramowanie do rachunkowości w chmurze pozwala na tworzenie kopii zapasowej danych, co dodatkowo wpływa na ich bezpieczeństwo. Wielu przedsiębiorców wybiera biuro rachunkowe online ze względu na sam model współpracy. Nie muszą bowiem poświęcać czasu na przygotowywanie papierowych dokumentów – te wszystkie czynności podlegają bowiem automatyzacji. Mają również możliwość telefonicznego oraz mailowego kontaktu ze specjalistą, który zajmuje się prowadzeniem ksiąg rachunkowych w ich firmie.

Przeczytaj także: Outsourcing w obszarze rachunkowości: czy warto? – Symfonia
 

Oprogramowanie dla biur rachunkowych online – poznaj rozwiązania od Symfonii

Jeśli chcesz jeszcze sprawniej zarządzać kwestiami rachunkowymi swoich klientów, program Symfonia wykorzystujący chmurę pomoże Ci zoptymalizować wiele procesów. Nie będziesz już zajmować się aktualizacjami systemu ani organizacją informatycznej infrastruktury. Symfonia ERP w Chmurze skupia się zarówno na księgowości, jak również na sprzedaży, magazynie, zakupach czy kadrach i płacach. Do konkretnych modułów mają dostęp wszyscy uprawnieni użytkownicy – a więc zarówno księgowy, jak i doradca podatkowy czy radca prawny z Twojego biura rachunkowego. Do systemu możesz też dobierać dodatkowe moduły według indywidualnych potrzeb – np. moduł Obieg dokumentów. Rozwiązanie chmurowe umożliwi Ci szybką i wygodną wymianę informacji online z wszystkimi klientami, a ponadto – usprawni bezpieczną wysyłkę czy odbiór dokumentów.

Wypróbuj Symfonia eBiuro za darmo!

Masz na to aż 45 dni!

Przeglądaj tematy tego artykułu:

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *