Symfonia. Biznes gotowy na zmiany

Czy da się promować firmę w social mediach za darmo?

Piotr Kowalski

Piotr Kowalski

Ekspert w Symfonii

Długość czytania:

21 sierpnia 2019

Tak jak każdy może prowadzić swój prywatny profil, tak i każda firma może realizować strategię marketingową z wykorzystaniem social mediów. Jak zacząć promowanie swojej firmy w social mediach? I czy jest to bardzo kosztowne?

Warto promować swój biznes w mediach społecznościowych, ponieważ jest to doskonała przestrzeń, w której różnymi sposobami można komunikować się z rynkiem, budować swój wizerunek, relacje, a także zdobywać nowych klientów. Aktywna obecność przedsiębiorstwa w mediach społecznościowych coraz częściej staje się elementem strategii, ważnym zarówno dla właściciela biznesu, jak i managerów odpowiedzialnych za sprzedaż i marketing. Social media dają duży potencjał i mnóstwo możliwości, jednak aby dobrze je wykorzystać, działania podejmowane w ich przestrzeni muszą być przemyślane, konsekwentne i spójne z działalnością Twojej firmy. W przeciwnym wypadku mogą one nie tylko nie przynieść spodziewanych rezultatów, ale wręcz przynieść straty lub obrócić się przeciwko firmie.

Promocja płatna czy darmowa?

Możesz publikować własne treści w formie – wpisów, zdjęć, filmów, komentarzy, czy infografik, w celu wywołania dyskusji i systematycznego poszerzania grupy śledzącej Twój profil. Jednak ta forma działania daje możliwość docierania do odbiorców jedynie w tzw. zasięgu organicznym, czyli Twoje wpisy będą miały szansę pojawienia się jedynie na ekranach kilku procent fanów Twojej marki. Właścicielom mediów społecznościowych zależy na przychodach z reklam, dlatego systematycznie ograniczają oni możliwość darmowego budowania sieci fanów wokół profili, szczególnie tych zarządzanych przez podmioty gospodarcze. To oznacza, że pomimo wysiłków włożonych w generowanie naprawdę ciekawych treści, mogą one nigdy nie dotrzeć do odpowiednio szerokiej grupy odbiorców.

Możesz też wykorzystywać płatne narzędzia reklamowe oraz wszelkie funkcje oferowane przez serwisy, które potencjalnie mogą wspierać Twoją sprzedaż, budowanie zasięgu oraz szybsze gromadzenie fanów wokół Twojej marki. Są to działania prowadzone w ramach zasięgu płatnego.

Jak sprawnie i skutecznie zarządzać firmą?

Ogłoszenia płatne, czyli linki oraz różnego rodzaju wpisy sponsorowane, polecane użytkownikom itp., wykorzystuje się w celu dotarcia do znacznie szerszej grupy odbiorców w porównaniu do zasięgu, jaki możesz wygenerować bez tych narzędzi.

Teoretycznie [tweet]można prowadzić komunikację w sposób organiczny, ale zbudowanie zasięgu jest wówczas bardzo trudne i wymaga wielkiego zaangażowania. Zasięg można budować poprzez wiralowe treści, jednak do tego trzeba kreatywności, współpracy z influencerami[/tweet] itp. Z kolei dotarcie poprzez reklamę choć kosztuje, jest miarodajne i gwarantuje systematyczny napływ fanów, wzrost lub utrzymanie zasięgu oraz wywołanie zaangażowania.

Pamiętaj, że choć budowanie zasięgu wymaga inwestycji, social media marketing wciąż może być tani w porównaniu do alternatywnych metod docierania do potencjalnych klientów czy reklamowania się w mediach tradycyjnych.

Twoja firma na Instagramie - Poradnik

Przeglądaj tematy tego artykułu:

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Rekomendowany kolejny artykuł:

Więcej na ten temat:

Powiązane kategorie

Planowanie
długoterminowe

Planowanie
globalne

Procesy
biznesowe

Zgodność
z prawem

Słownik Symfonii

Prowadzenie firmy może być pełne wyzwań, a jednym z nich jest fachowy żargon, który trzeba rozumieć. Nasz słownik wyjaśnia pojęcia w prostych słowach – od A do Z.
Wyświetl słownik