Symfonia. Biznes gotowy na zmiany

Jak sprzedawać w e-sklepie i utrzymać wiedzę o stanach magazynowych?

Magdalena Marzec

Magdalena Marzec

Communications & Content Marketing Specialist

Długość czytania:

18 listopada 2021

Jak sprzedawać w e-sklepie i utrzymać wiedzę o stanach magazynowych?

 

Sprzedaż w internecie może wydawać się prosta: wystarczy założyć sklep internetowy na jednej z wielu platform do sprzedaży e-commerce, umieścić tam swoją ofertę z odpowiednimi opisami, cenami itd. Później pozostaje tylko kwestia promocji swojego kanału e-commerce i czekać na zamówienia.

 

To jednak tylko wierzchołek góry lodowej. Przedsiębiorca musi też pamiętać o kwestiach związanych z logistyką magazynową sprzedawanych towarów. Chociażby po to, by  mieć pewność, że produkt pokazywany w e-sklepie na pewno będzie dostępny po zamówieniu.

W końcu nikt nie chce informować klienta o tym, że musi czekać. Jak zacząć sprzedawać w online i utrzymać wiedzę o stanach w hurtowni, jak i w e-sklepie opowie Daniel Kubiczek, dyrektor sprzedaży i współwłaściciel firmy Positiv, która jest partnerem Symfonii.

Z rozmowy dowiesz się:

  • Dlaczego sklepy stacjonarne decydują się na to, by przenieść część działań do sieci? Wynika to z pandemii, a może mody?
  • Na jakie pytania należy sobie odpowiedzieć, zanim uruchomimy e-sklep?

 

Więcej o nas znajdziesz na www.symfonia.pl oraz na naszych kanałach social media: FacebookLinkedIn

 

Symfonia: Dlaczego sklepy stacjonarne decydują się na to, by przenieść część działań do sieci? Z pewnością tę potrzebę rozwinęła pandemia.

Daniel Kubiczek, dyrektor sprzedaży i współwłaściciel w Positiv: Powodów rozszerzania biznesu w sieci jest przynajmniej kilka. Pandemia na pewno odcisnęła swoje piętno. Wiele firm ratowało swój biznes przez sprzedaż online, zwłaszcza że bardzo utrudniono nam zakupy stacjonarnie. Internet zawsze pozostawał źródłem bezpiecznym, dostępnym z  telefonu, komputera stacjonarnego,  czy z dowolnego urządzenia z Internetem. Odpowiedziałbym więc, że zwrot w kierunku e-commerce wynika  z mody i potrzeby ludzi.

Jesteśmy społeczeństwem bardzo zapracowanym, ale i wybitnie wymagającym. Cechuje nas permanentny brak czasu na podstawowe kwestie, jak pojechanie do galerii, zakupy stacjonarne. To w znacznym stopniu przełożyło się na społeczne decyzje o kupowaniu przez Internet. Oczywiście, to nie jest tylko tak, że kupowanie w Internecie stało się popularne. Ten temat naturalnie ewoluował. W kontakcie ze sprzedażą oczekujemy wygody, przyzwyczailiśmy się, że otaczają nas ludzie profesjonalni, którzy nam doradzą, podpowiedzą, udzielą wskazówek.

W zakupach przez Internet, rolę człowieka musi odegrać strona internetowa. Firmy, które nie dostosowały e-sklepów do oczekiwań odbiorców, brutalnie odczuły skutki tego zaniedbania. Znam przynajmniej kilka takich sklepów, które upadły przez to, że „nie dopieściły” klienta w sieci: zabrakło dobrych opisów, zdjęć, pracy UX-owej, przez co użytkownicy gubili się na stronie. Mówimy „w sklepie internetowym”, natomiast mam tutaj na myśli także sprzedaż hurtową, handel hurtowy.

Na jakie pytania należy sobie odpowiedzieć, zanim uruchomimy e-sklep?

Daniel Kubiczek: Jako przedsiębiorca z wieloletnim doświadczeniem mogę śmiało powiedzieć, że przygotowanie sprzedaży w sieci jest przynajmniej tak samo trudne, jak w przypadku sprzedaży stacjonarnej, gdzie mamy obiekt fizyczny, budynek, pracowników i klientów. Prawda jest taka, że wiele firm bagatelizuje etap przygotowania procesu sprzedażowego, za bardzo skupiając się na finalizacji sprzedaży. Nie da się uruchomić sklepu internetowego w miesiąc i oczekiwać spektakularnych efektów.

Zbudowanie sklepu internetowego zintegrowanego z marką, pod którą sklep jest otwierany, zaprojektowanie informacji w taki sposób, by wybrać kluczowe elementy interesujące odbiorców – tego zwykły Kowalski bez analizy po prostu nie będzie miał szans wiedzieć.

Kupowanie sklepu internetowego w agencji, która zrobi ładny design, posłucha klienta i wykona wszystko na życzenie osoby, która często nie wie, czego chce, to jest dopiero początek ścieżki. Jako przedsiębiorcy powinniśmy wiedzieć, do czego zmierzamy, a firmy bardzo często niestety nie mają tej wiedzy. Proszę zwrócić uwagę, że w sieci sprzedają się rzeczy tanie i sprzedają się też bardzo drogie. Są tacy, którzy potrzebują produktów tanich, ekonomicznych, przeznaczonych do pewnego, konkretnego celu, na które nie chcą wydawać pieniędzy. Te wszystkie aspekty trzeba mieć na uwadze. Trzeba mieć na uwadze również szybkość zakupu takiego danego produktu tzn. jego dostarczenia do nas.

Obsługa sklepu internetowego, gdzie dostawa na terenie całej Polski odbywa się z dnia na dzień,  jest bardzo trudną sztuką, której ludzie nie doceniają. Dla niektórych kupujących, otrzymanie produktu w kolejnym dniu roboczym to zdecydowanie za późno. Dla przedsiębiorcy to  dowód na jego fantastyczną organizację logistyczną w sklepie internetowym.

 

Posłuchaj dalszej części podcastu i dowiedz się:

  • Jak wygląda od kulis logistyka przyjmowania zamówień, odbioru i przekazania produktu z punktu widzenia przedsiębiorcy?
  • Jak poradzić sobie z zarządzeniem całym procesem od zakupu do odbioru zamówienia?
  • Czy ERP wspiera e-commerce i czy jest to rozwiązanie także dla tych mniejszych podmiotów?

Przeglądaj tematy tego artykułu:

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Rekomendowany kolejny artykuł:

Więcej na ten temat: