Symfonia. Biznes gotowy na zmiany

Jak efektywnie realizować zamówienia świąteczne? [PODCAST]

Magdalena Marzec

Magdalena Marzec

Communications & Content Marketing Specialist

Długość czytania:

16 grudnia 2021

Jak efektywnie realizować zamówienia świąteczne? [PODCAST]

 

Jesteśmy w trakcie najbardziej gorącego okresu w logistyce, podczas którego przedsiębiorcy, właściciele m.in. e-sklepów robią wszystko, by dostarczyć na czas świąteczne zamówienia.

 

To dobry moment na rozmowę z przedstawicielem firmy, która proponuje bardzo ciekawe rozwiązanie ułatwiające ten proces. Serwis Apaczka.pl, oferując dostęp do platformy technologicznej bliskapaczka.pl wspiera integracje przesyłek kurierskich dla najważniejszych przewoźników w Polsce i za granicą.

Gościem podcastu jest Marcin Susmanek, dyrektor operacyjny w Apaczka.pl, który opowiada, na czym polega wsparcie na etapie tzw. ostatniej mili w zakresie procesów wysyłkowych.

Z Marcinem Susmankiem spotykamy się w wyjątkowym momencie, gdyż niedawno Symfonia Handel połączyła siły z serwisem Apaczka.pl. Dla użytkowników Symfonii oznacza to, że już z poziomu oprogramowania mogą łatwo zarządzać procesem wysyłkowym: generując listy przewozowe z poziomu faktury lub zamówienia.

 

Symfonia: Przed nami gorący okres w logistyce. Jak ułatwić przedsiębiorcom realizację świątecznych zamówień?

Marcin Susmanek, dyrektor operacyjny w Apaczka.pl: Bardzo mocno zwracamy uwagę na to, w jaki sposób klienci korzystają z usług logistycznych, jakie mają problemy, wyzwania i związane z tym oczekiwania. Rozmawiamy z niewielkimi firmami, dla których e-commerce jest tylko uzupełnieniem oferty stacjonarnej, jak i z największymi przedstawicielami rynku. Przedstawiciele obu grup zgodnie mówią, że największym wyzwaniem jest stosowanie się do zasad tak wielu firm kurierskich, które mamy na polskim rynku.

Wszyscy zdajemy sobie sprawę z tego, że prowadzenie e-sklepów, umiejętność zapanowania nad tak dużą liczbą dostaw w czwartym kwartale w dużej mierze zależy od zapewnienia klientom zróżnicowanych metod dostawy.

 

 

Prowadząc e-sklep mamy platformę e-sklepową, korzystamy też z z operatorów kurierskich. Jaką lukę wypełnia w tym przypadku Apaczka.pl?

Firma Gemius, która publikuje swój coroczny raport na temat rynku e-commerce w Polsce w swoich podsumowaniach udowadnia, że dla konsumentów dla odbiorców, klientów sklepów e-commerce różnorodność metody dostawy i możliwość wyboru różnych metod dostawy jest kluczowa. To oczywiście oznacza, że nawet e-commerce, który ma jednorodne towary albo posiada ograniczoną ilość towarów, jak również e-sklepy z ograniczonym asortymentem powinny oferować swoim klientom na pewnym etapie dostawy do paczkomatów lub automatu pocztowego.

Jak przyspieszyć proces realizacji zamówień w e-sklepie?

To całkowicie naturalne, a wręcz oczekiwane, by oferowały metody dostawy do produktu i bezpośrednio do kurierów. W praktyce oznacza to, że większość firm musi zintegrować swoje platformy sklepowe, magazyny z kilkoma firmami kurierskimi.

Jest to duże wyzwanie, dlatego zdając sobie z tego sprawę, wyszliśmy do rynku z rozwiązaniem, które pozwalają w jednym miejscu korzystać ze wszystkich firm kurierskich, ich serwisów oraz usług które oferują są ogromnym ułatwieniem.

 

Jak powiązać dane między jednym (platforma e-sklepowa) i drugim systemem (systemy kurierskie)? Jak wygląda taki proces?

Sama integracja to dopiero początek przygody. Firmy kurierskie różnią się znacznie w oferowanych usługach i w swoich wymaganiach. Ograniczanie się do jednej nie jest jednak do końca dobrym rozwiązaniem, zwłaszcza, gdy nie obsługuje pewnego rodzaju lub rozmiaru przesyłek.

Rekomendowałbym więc firmom rozszerzenie współpracy o kilka firm kurierskich ze świadomością ogromu wyzwań w tym scenariuszu: kontrola łańcucha dostaw, dokładna znajomość oferty dostawców. Nie muszą jednak być w tym wszystkim zdani na siebie. Nasz serwis wspiera w ostatniej mili w zakresie procesów wysyłkowych – rozliczenia, wycena paczek, ale także wsparcie eksperckie, które pozwala dobrze dobrać firmę kurierską z uwzględnieniem potrzeb.

 

Posłuchaj dalszej części podcastu i dowiedz się;

  • Jakiej obsługi oczekuje dziś klient i co musi mieć na uwadze przedsiębiorca, decydując się uruchomić e-sklep?
  • Ile kosztuje przedsiębiorców opóźnienie w wysyłce?
  • Jaka przeszłość czeka branżę e-commerce?

Dlaczego ERP jest podstawowym systeme informatycznym w firmie handlowej?

Przeglądaj tematy tego artykułu:

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *