Symfonia. Biznes gotowy na zmiany

Optymalizacja procesów finansowych i kadrowo – płacowych u dealera samochodowego Mojsiuk [CASE STUDY]

Magdalena Marzec

Magdalena Marzec

Communications & Content Marketing Specialist

Długość czytania:

13 lutego 2022

Optymalizacja procesów finansowych i kadrowo – płacowych u dealera samochodowego Mojsiuk

 

Symfonia ERP pozwala wszystkim spółkom Grupy Mojsiuk, bezpiecznie, stabilnie i rzetelnie prowadzić księgi rachunkowe oraz sprawy kadrowo-płacowe. Umożliwia również płynną wymianę danych z systemami typowymi dla motoryzacji.

 

Grupa dealerska Mojsiuk to firma rodzinna, która powstała w 1979 r. Obecnie spółka obsługuje trzy marki samochodowe: Mercedes, Honda i Peugeot, zajmuje się też naprawami powypadkowymi, blacharstwem, lakiernictwem, mechaniką samochodową, swoje lokalizacje posiada w Koszalinie, Szczecinie i Gorzowie Wielkopolskim.

 

Grupa Mojsiuk sprzedaje ponad 1000 pojazdów rocznie i zatrudnia ponad 400 pracowników. W 2003 roku, w związku z dynamicznym rozwojem firmy i zapotrzebowaniem na szybką i czytelną informację zarządczą, firma zdecydowała o zakupie systemu Symfonia ERP.

„Zależało nam przede wszystkim na optymalizacji procesów finansowych i kadrowo-płacowych – w tym okresie szybko rosło zatrudnienie, zmieniało się prawo, wymagania importerów dotyczące sprawozdawczości, pojawiła się konieczność bieżącego raportowania i utworzenia działu kontrolingu. Wybraliśmy Symfonia ERP przede wszystkim ze względu na rekomendacje firm motoryzacyjnych oraz stabilność rozwiązania i firmy. Kluczowy był też dostęp do wykwalifikowanych partnerów serwisowych, no i oczywiście najważniejsza sprawa – funkcjonalność systemu i łatwość integracji z naszym środowiskiem informatycznym.” – mówi Łukasz Hormański, członek zarządu firmy Mojsiuk.

Grupa Mojsiuk rozpoczynała swoją działalność w zupełnie innej niż obecna sytuacji ustrojowej, pomimo wielu zawirowań gospodarczych na polskim rynku zdołała nie tylko przetrwać, ale także systematycznie się rozwijać. Każda kolejna rozbudowa firmy służy zapewnianiu pełnej obsługi i satysfakcji klienta. Wysoki poziom jakości świadczonych usług jest możliwy dzięki wykorzystaniu najnowocześniejszych urządzeń oraz technologii.

Symfonia ERP

Podejmuj decyzje biznesowe na podstawie wiarygodnych danych

Początkowo wdrożenie było dosyć skomplikowane, ze względu na złożoność całej organizacji, lecz dzięki dobremu planowaniu odbyło się bez większych problemów. W kolejnych latach spółka Mojsiuk wzrosła kilkukrotnie, powstały dodatkowe spółki obsługujące kolejne marki, w których również wprowadzono Symfonia ERP. Podstawowy zestaw modułów został także rozszerzony o elektroniczne deklaracje, dzięki czemu firma mogła płynnie i bez opóźnień, od początku wprowadzenia zmian legislacyjnych, generować pliki JPK. Tak działa m.in. hurtownia danych obsługująca budżet sprzedażowy i serwisowy pojazdów. Hurtownia jest zintegrowana z Symfonia Finanse i Księgowość, dzięki czemu następuje płynne przekazywanie danych między systemami. Specyfika branży sprawia, że firma Mojsiuk posiada także własne systemy wspierające obszary typowe dla motoryzacji, zintegrowane z Symfonia ERP.

„Jest to dla nas kluczowe rozwiązanie, gdyż w branży motoryzacyjnej musimy mieć możliwość dobrego prognozowania sprzedaży i usług – od tego zależy m.in. nasze wynagrodzenie od importerów. Rozwiązanie Symfonia umożliwia nam zbieranie tych informacji na co dzień oraz raportowanie lub eksportowanie do zewnętrznego źródła, które je konsoliduje w ostateczną postać raportów wykonania budżetu.” – mówi Łukasz Hormański, członek zarządu firmy Mojsiuk.

Ze względu na wielkość firmy i złożoność systemów, firma Mojsiuk posiada własny dział IT, a jednocześnie korzysta ze wsparcia partnera firmy Symfonia – firmy Complex, w obszarze utrzymania i rozwoju pakietów Symfonia ERP. Complex odpowiada przede wszystkim za utrzymywanie aktualności technicznej systemów, po to, by firma mogła w rzetelny sposób realizować procesy sprawozdawczości, między innymi budżetowej. Dodatkowo wspiera merytorycznie pracowników firmy Mojsiuk w przeprowadzeniu niektórych (bardziej złożonych) procesów kadrowo-płacowych w systemie informatycznym.

Symfonia Finanse i Księgowość

Firmowa księgowość pod kontrolą!

„W obszarze kadr i płac zmiany przepisów są bardzo częste, stąd również często mamy do czynienia z aktualizacjami systemu w tym obszarze. Możemy bardzo szybko pomóc Klientowi w rozwiązaniu problemu, gdyż nasza firma mieści się niemal w sąsiedztwie siedziby Mojsiuk. Myślę, że właśnie ta bliskość wpływająca na niższe koszty obsługi i krótszy czas reakcji, jak też duża elastyczność z naszej strony, jest szczególnie doceniana przez naszego klienta.” – mówi Marek Pawlak, współwłaściciel firmy Complex.

„Inwestując w Symfonia ERP, zyskaliśmy nie tylko silne lokalne wsparcie, ale też doświadczenie osób, które się nami opiekują, zdobyte przy innych wdrożeniach w sieciach motoryzacyjnych, w spółkach dealerskich czy hurtowniach części.”

System Symfonia ERP jest bardzo popularny w branży motoryzacyjnej i wiele firm z powodzeniem stosuje i rekomenduje to rozwiązanie.

„Dużym atutem jest elastyczność tego oprogramowania i duża baza różnego typu dodatkowych funkcjonalności i raportów dostosowanych do specyfiki naszej branży. Dla nas ważna jest też skalowalność systemu i możliwość jego ciągłego rozwoju, zapewniona przez producenta oprogramowania, w tym oczywiście dostosowanie do aktualnych przepisów.” – stwierdza Łukasz Hormański.

System Symfonia ERP pozwala firmie Mojsiuk i wszystkim jej spółkom bezpiecznie, stabilnie i rzetelnie prowadzić księgi rachunkowe oraz sprawy kadrowo- -płacowe. „Jest to jeden ze strategicznych warunków sukcesu firmy na rynku. Bez bezpieczeństwa w zakresie finansów-księgowości, kadr i płac oraz bez bezpieczeństwa prawnego i technicznego nie ma funkcjonowania żadnego podmiotu gospodarczego.” – dodaje Marek Pawlak, z firmy Complex.

Grupa Mojsiuk ze Starych Bielic koło Koszalina należy do gigantów motoryzacyjnych w regionie, w jej skład wchodzą: Mojsiuk ASO Mercedes-Benz, Auto Mojsiuk KM ASO Honda, Mojsiuk Motor ASO Peugeot, Mojsiuk Centrum Blacharsko-Lakiernicze  – jedno z największych i najnowocześniejszych w kraju. Od ponad 40 lat rośnie w siłę i wciąż dynamicznie się rozwija.

Firma Complex to Srebrny Partner Symfonii. Complex S.C. istnieje na rynku od 1996 r., jest dostawcą nowoczesnych rozwiązań informatycznych dla przedsiębiorstw z sektora MSP na obszarze Pomorza Środkowego. Dostarcza kompletne rozwiązania zawierające analizę, sprzęt komputerowy i fiskalny, oprogramowanie, doradztwo, szkolenia, wdrożenia, techniki mobilne i nowe technologie.

Symfonia Obieg Dokumentów

Sprawdź, jak działa!

Przeglądaj tematy tego artykułu:

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane kategorie

Finanse
międzynarodowe

Finanse
na co dzień

Planowanie
biznesowe

Słownik Symfonii

Prowadzenie firmy może być pełne wyzwań, a jednym z nich jest fachowy żargon, który trzeba rozumieć. Nasz słownik wyjaśnia pojęcia w prostych słowach – od A do Z.
Wyświetl słownik