Symfonia. Biznes gotowy na zmiany

Symfonia rzetelnym partnerem w biznesie

Sandra Konopka

Sandra Konopka

Długość czytania:

8 grudnia 2022

2022 rok powoli dobiega końca. Był to wyjątkowo niespokojny rok, pełen wyzwań zarówno dla księgowych i przedsiębiorców. Niestabilna sytuacja na świecie, galopująca inflacja, wzrost cen materiałów, wprowadzenie Polskiego Ładu – to tylko kilka wyzwań, którym firmy musiały stawić czoła. Jakie zmiany i wyzwania czekają nas w 2023 roku? W którą stronę obecnie zmierzają potrzeby biznesowe klientów? Zapytaliśmy o to Sławka Firutę, Analityka Biznesowego w Symfonii. 

 

Symfonia: Od ponad dekady odpowiadasz za realizowanie projektów na styku IT i księgowości. W Resecie przez 15 lat analizowałeś potrzeby, zagrożenia i szanse, a następnie na ich podstawie poszukiwałeś rozwiązań. Jakie potrzeby, według Twoich obserwacji, mają obecnie firmy w tym obszarze i jak bardzo różnią się one wśród klientów indywidualnych, biur rachunkowych, mikro-firm oraz małych i średnich przedsiębiorstw?

Sławek Firuta, Analityk Biznesowy: Wiele zagrożeń i wynikających z nich potrzeb jest wspólnych. Dopiero co wyszliśmy z pandemii, a za naszą granicą zaczęła się wojna. Nadciąga spowolnienie gospodarcze. W takich czasach wszyscy potrzebują stabilizacji, a tymczasem niedawno przeżyliśmy rewolucję składkowo-podatkową w postaci Polskiego Ładu. Mamy pewność, że w bliskiej perspektywie pojawią się kolejne zmiany i wyzwania wpływające na biznesy naszych Klientów.  

Dla mikrofirm niezbędne może się okazać elastyczne podejście do klienta i możliwość kontaktu z nim z dowolnego miejsca i urządzenia. Dla biur rachunkowych wyzwaniem będzie przyspieszenie obsługi swoich klientów. Kluczem może być automatyzacja prostszych czynności, która umożliwi skupienie się na bardziej wymagających zadaniach. Obowiązków informacyjnych i zawiłości podatkowych przecież ciągle przybywa. Małe i średnie firmy powinny z kolei stawiać na lepsze dopasowanie programów handlowych i księgowych do swoich indywidualnych potrzeb. Tu, o czym często zapominamy, wiele procesów można automatyzować i usprawniać.  

 

Symfonia: W jakim zakresie Symfonia jest gotowa odpowiedzieć na te zróżnicowane potrzeby?  

S.F.: Można powiedzieć, że dla każdego mamy coś dobrego. Warto podkreślić, że to powiększona Symfonia będzie na te potrzeby odpowiadać. 

Dla małych i średnich firm rozwiązaniem będzie eBiuro. eBiuro jest zresztą szczególnie ciekawym przypadkiem, bo stanowi połączenie wysiłków i pracy trzech wcześniej oddzielnych zespołów. Korzystamy z doświadczenia koleżanek i kolegów z Cloud Planet, którzy wzmocnili Symfonię, wnosząc ze sobą rozwijaną przez wiele lat platformę do kompleksowej obsługi mikro i małych firm. Do tego dodajemy wiedzę i najlepsze praktyki pochodzące z produktów Symfonii – Mała Księgowość, oraz Resetu – R2księga. W wyniku wymiany tych doświadczeń i pomysłów powstała Symfonia eBiuro, którą w dalszym ciągu poszerzamy, wzbogacamy i stale rozwijamy, tworząc aplikację, która zapewnia mikrofirmom elastyczność oraz dostęp z dowolnego miejsca i urządzenia. eBiuro to aplikacja dedykowana również biurom rachunkowym. Dajemy im szybkość działania, automatyzację pracy i uproszczanie procesów służących sprawnemu rozliczeniu klientów. Jednocześnie zapewniamy możliwość dobrej organizacji pracy samego biura. 

 

Nie zapominamy również o Klientach, którzy do tej pory pracowali na produktach Resetu. Dla nich przygotowaliśmy migrator, który pozwala w łatwy i szybki sposób przenieść potrzebne dane i rozpocząć z powodzeniem pracę w nowym programie. Migrator funkcjonuje od pół roku i razem z eBiurem wciąż zyskuje na popularności u naszej resetowej części Klientów. Nie oznacza to jednak, że tę część zadania uznajemy za wykonaną. Stale wsłuchujemy się w głosy naszych wspólnych teraz Klientów. Wciąż rozwijamy i dopasowujemy do ich potrzeb zarówno eBiuro, jak i migrator. 

Symfonia: Czego mogą spodziewać się firmy oraz biura rachunkowe po współpracy z Symfonią? 

S.F.: Dobrego partnera dysponującego sprawdzonymi rozwiązaniami. Symfonia ma ogromne doświadczenie w tworzeniu oprogramowania. Jest bardzo solidna podstawa w postaci funkcjonalności programów. Jest szeroki wachlarz rozwiązań indywidualnych oraz doświadczone grono wdrożeniowców i partnerów, gotowych pomóc. Jest też trafna ocena tego, co będzie przydatne dla Klientów w niedalekiej przyszłości. Mam tu na myśli KSeF, który tworzymy i usprawniamy już teraz, aby w momencie, gdy będzie obowiązkowy, dać Klientom jako rozwiązanie pewne i sprawdzone. Symfonia, Cloud Planet i Reset: to suma wiedzy, doświadczeń oraz najlepszych praktyk z tych trzech zespołów. Z mieszanki różnych spojrzeń i różnych podejść powstają i powstawać będą lepsze produkty i usługi. 

Nie zapominamy o żadnym z naszych Klientów. Wiemy, że zmiany są zawsze trudne, a szczególnie zmiany programów księgowych czy handlowych. Staramy się, aby wejście „w nowe” było jak najłagodniejsze, ale też jak najskuteczniejsze. Dlatego przygotowaliśmy migratory automatyzujące przejście na nowe aplikacje. Stąd również pomysł na cykl webinariów „Różne programy, różne podejścia”, który mam przyjemność prowadzić, a w którym zapoznajemy Klientów z nowym oprogramowaniem.  

Do niedawna pracowałem w Resecie. Teraz swoją wiedzę i umiejętności wykorzystuję w pracy w Symfonii. Tak jak moje koleżanki i koledzy pamiętam o tym, jakim zaufaniem darzyli nas Klienci. To duża odpowiedzialność: nie zawieść tego zaufania. Potrzeba do tego rzetelnego i sprawdzonego partnera. I jestem przekonany, że Symfonia jest właśnie takim partnerem.
 

 

 

 

 

 

 

Przeglądaj tematy tego artykułu:

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *